OSM szerkesztés

 (Magyar)

Viewing thread:
(40722) peter68
 2016-03-02 19:05:48
Azt hiszem félreértettetek kissé. Én nem példákat keresek az adott esetre.

Készül egy új termék, aminél szeretnénk felhasználni ezeket az adatokat.
Maradjunk annyiban, hogy feltesszük a különböző jeleket az elmélet szerint, majd a szép szóval rendert látva mindenki eldöntheti az általa ismert környékről, hogy mi jó és mi nem.
Már most látszik, hogy rengeteg javítani való lesz más okokból is.
In reply to (40721) mgpx 2016-03-02 17:47:38
(40721) mgpx
 2016-03-02 17:47:38
Nekem két eset ugrik be.

Az első eset pont abból adódik, hogy egy útvonalat reprezentáló kapcsolat önmagában csak a felfestések fizikai meglétét jelzi, viszont a felfestésektől függetlenül előfordulhat, hogy az út kezelője belépési korlátozást rendel el.  Ilyenkor az access=no v. access=private felhelyezése korrekt. Ha a korlátozás csak ideiglenesnek tűnik, akkor meg szoktuk tartani az eredeti jelzést ábrázoló kapcsolatot is. Pl jó példák erre a Börzsöny 2014-es jégkárok óta lezárt turistaútjai, illetőleg a kisvasút építése miatti terelések, amelyeknél a fizikai felfestések megmaradtak, a belépés egyelőre tiltott, de talán egyszer újra járható lesz.

Egy másik lehetőség néha előforduló szerkesztői hiba, amikor a szerkesztő csak gépjárművekre vonatkozó belépési korlátozásnál tévesen access=no/forestry/destination stb címkét helyez fel. Gyanús eseteknél érdemes visszakérdezni, hogy valóban minden közlekedési nemre kiterjedő korlátozást akart-e jelölni.

In reply to (40718) peter68 2016-03-02 12:18:38
(40718) peter68
 2016-03-02 12:18:38
A felmegy a járdára dolgot nem tudom, hogy mennyire akarom elfogadni. Szerintem a legbaleset veszélyesebb dolog, amikor sárga vonallal elválasztott járdán fut a kerékpárút.
Ennek itt nálunk nincs meg a kultúrája, és hogy hogysnem a gyalogos mindig a rossz oldalon sétál. Ha még sárga vonal sincs, akkor túl sok keresni valója kerékpárosnak nincs a járdán.
Ahogy azt sem igazán érzem jó megoldásnak, hogy egy nemzetközi szintű túraútvonalat beküldjek, egy tilos utcába.
Ez utóbbi akár nagy galibákat is tud okozni, ha megjelenik egy min 10 főből álló kiránduló csapat, akik szeretnének végig menni ezen a túrán.

Konkrét esetet most pillanatnyilag nem tudok küldeni, elméleti fejtegetések közben merült fel a kérdés.
De úgy látom, hogy Te már találtál is egyet. :-)

Köszönöm a választ!
In reply to (40717) BáthoryPéter 2016-03-02 10:13:15
(40717) BáthoryPéter
 2016-03-02 10:13:15
Nyilván így van, de a valóság néha tud cifra helyzeteket teremteni. Ott volt például a Tímár utcai felüljáró, ami kerékpárral behajtani tilos, és mégis rajta megy az EuroVelo. Egyrészt az ilyen helyzetek miatt, másrészt a kerékpárosok szabadabb mozgásteréből adódóan (pl ha tilos az úton, felmegy a járdára) én minden bicycle=no és azzal egyenértékű tagelést a tervezésnél teljes elkerülés helyett erős lesúlyozással vennék figyelembe.

Hol is van ez az ellentmondásos szakasz?
In reply to (40716) peter68 2016-03-01 21:32:47
(40716) peter68
 2016-03-01 21:32:47
OSM guruk!

Elvi nehézségekkel találtuk szembe újfent magunkat.
Szeretnék állásfoglalást kérni arra, hogy ha egy útra felkerül egy access=no, vagy egy szinte ezzel egyenértékű vehicle=no tag, akkor mondjuk beszabad-e menni ide kerékpárral akkor, ha nincs bicycle=yes, csak arra megy egy relationba foglalt biciklis túra?

Meglátásom szerint először a wayen engedélyezni kellene a kerékpározást, majd utána arra definiálni egy relationt.

Vélemény?

Köszi!