OSM szerkesztés

 (Magyar)

Viewing thread:
(40718) peter68
 2016-03-02 12:18:38
A felmegy a járdára dolgot nem tudom, hogy mennyire akarom elfogadni. Szerintem a legbaleset veszélyesebb dolog, amikor sárga vonallal elválasztott járdán fut a kerékpárút.
Ennek itt nálunk nincs meg a kultúrája, és hogy hogysnem a gyalogos mindig a rossz oldalon sétál. Ha még sárga vonal sincs, akkor túl sok keresni valója kerékpárosnak nincs a járdán.
Ahogy azt sem igazán érzem jó megoldásnak, hogy egy nemzetközi szintű túraútvonalat beküldjek, egy tilos utcába.
Ez utóbbi akár nagy galibákat is tud okozni, ha megjelenik egy min 10 főből álló kiránduló csapat, akik szeretnének végig menni ezen a túrán.

Konkrét esetet most pillanatnyilag nem tudok küldeni, elméleti fejtegetések közben merült fel a kérdés.
De úgy látom, hogy Te már találtál is egyet. :-)

Köszönöm a választ!
In reply to (40717) BáthoryPéter 2016-03-02 10:13:15
(40717) BáthoryPéter
 2016-03-02 10:13:15
Nyilván így van, de a valóság néha tud cifra helyzeteket teremteni. Ott volt például a Tímár utcai felüljáró, ami kerékpárral behajtani tilos, és mégis rajta megy az EuroVelo. Egyrészt az ilyen helyzetek miatt, másrészt a kerékpárosok szabadabb mozgásteréből adódóan (pl ha tilos az úton, felmegy a járdára) én minden bicycle=no és azzal egyenértékű tagelést a tervezésnél teljes elkerülés helyett erős lesúlyozással vennék figyelembe.

Hol is van ez az ellentmondásos szakasz?
In reply to (40716) peter68 2016-03-01 21:32:47
(40716) peter68
 2016-03-01 21:32:47
OSM guruk!

Elvi nehézségekkel találtuk szembe újfent magunkat.
Szeretnék állásfoglalást kérni arra, hogy ha egy útra felkerül egy access=no, vagy egy szinte ezzel egyenértékű vehicle=no tag, akkor mondjuk beszabad-e menni ide kerékpárral akkor, ha nincs bicycle=yes, csak arra megy egy relationba foglalt biciklis túra?

Meglátásom szerint először a wayen engedélyezni kellene a kerékpározást, majd utána arra definiálni egy relationt.

Vélemény?

Köszi!