OSM szerkesztés

 (Magyar)

Viewing thread:
(41832) BáthoryPéter
 2017-10-27 23:31:53
Azért elég nagy különbség sziklán vagy törmeléklejtőn gyalogolni. Ha kő-kő alapon mindkettőre surface=rocky-t teszek, akkor fontos információ veszik el.
In reply to (41831) mgpx 2017-10-27 22:12:01
(41831) mgpx
 2017-10-27 22:12:01
A gravel biztosan nem a megfelelő, az a 4-8cm-es zúzottkő borítást jelzi (a Wiki szerint is). Természetes köves hegyi utakra én is a rocky-t láttam a leggyakrabban alkalmazni.

Technikailag lehet mindenféle egzoktikus értékeket is beírni, aztán idővel majd elválik, hogy mennyire csúsznak át az OSM QA eszközökön és más szerkesztők mennyire hagyják annyiban... Minél elterjedtebb egy érték, és minél specifikusabb az adott jellemző leírására, annál valószínűtlenebb, hogy más szerkesztők belekötnek/átírják.
In reply to (41829) IG 2017-10-27 18:18:38
(41829) IG
 2017-10-27 18:18:38
Végülis... Eleinte úgy gondoltam, a wiki-ben lévő tag value-k a használandók, de valóban úgy tűnik bármit be lehet írni, aztán vagy elterjed, vagy nem. A hátránya mondjuk ennek a megközelítésnek az, hogy ugyanazt a dolgot lehet hogy húszféle értékkel írják le, ki fogja használni? Bár mivel már magam csinálom a rendertémám is, nem probléma, írhatok akármit, ha találok olyan Mapsforge projektet amin átmegy a path surface. :) Egyébként az OSM Helpen találtam pont ilyen kérdést, hogy sziklás ösvény mi legyen, mert a gravel az gagyi; a válasz az volt, hogy mi a taginfo-n  leggyakoribb jónak tűnő value? "rocky"? Akkor rocky, probléma megoldva. Ilyen lazán mennek a dolgok az OSM világban :D
In reply to (41827) BáthoryPéter 2017-10-27 00:39:13
(41827) BáthoryPéter
 2017-10-27 00:39:13
Miért ne lehetne? :)
Jogos, hogy a surface táblázat értékei nem igazán passzolnak ösvényekre, de szerencsére nem csak ezekből lehet gazdálkodni. Mivel bármilyen kulcsot használhatsz bármilyen értékkel, így surface=scree-t is. És úgy látszik, nem csak neked jutott eszedbe, már használatban van 148 vonalon: https://taginfo.openstreetmap.org/tags/surface=scree
In reply to (41826) IG 2017-10-27 00:09:49
(41826) IG
 2017-10-27 00:09:49
Pontosan, és az OpenAndroMaps-on az át is jön szerencsére :) Fogom használni az új ösvényeknél, amit majd felviszek. Még a surface taggel vagyok gondban, van a gyakori hegyi ösvény ami erdei talajjal indul, aztán felfelé menet elsziklásodik, a földes rész lehet mondjuk earth (bár elég hülyén hangzik, viszont a dirt se passzol rá, forest soil meg nincs), viszont a sziklás/köves részre meg a gravel van, ami nekem valahogy a sóderhez/apró kövekhez asszociálódik... Azt nem értem, hogy a területek leírásánál ott a scree, ami pont ez a sziklás/köves talaj, akkor egy ilyenen vezető ösvény felülete mért nem lehet az? Néha nem értem az OSM logikáját...
In reply to (41824) BáthoryPéter 2017-10-26 22:56:40
(41824) BáthoryPéter
 2017-10-26 22:56:40
Hozzátenném még a kifejezetten ösvényeknél használt trail_visibility taget. Elég jól leírható vele, hogy a terepen mennyire látszik az út, értékei ezek lehetnek: excelent/good/intermediate/bad/horrible/no
In reply to (41823) mgpx 2017-10-26 22:37:14
(41823) mgpx
 2017-10-26 22:37:14
Jó irányban gondolkozol. Az "abandoned:" prefix bármilyen objektumra ráakasztható, ami valaha létezett, mára viszont megszűnt. Pl megszűnt áruház, leszerelt közkút, beszántott földút, csipkebokrokkal benőtt ösvény stb

Ha egy út  vagy útszakasz még funkcionál, de a közlekedés valamilyen akadály miatt nehézkes, arra az obstacle=<abc> címke akasztható, pl
obstacle=fallen_tree - ha kidőlt fák nehezítik a közlekedést
obstacle=vegetation - ha már részben benőtt v. elgazosodott az út

Az sac_scale teljesen másra szolgál, az elsődlegesen magashegységi utak nehézségi fokát jelöli, a Svájci Alpinistaklub által felállított ismérvek alapján (meredekség, kitettség, kicsúszásveszély, szükség van-e alpinista technikákra a bejáráshoz stb). Nálunk T1-nél (sac_hiking=hiking) nehezebb út csak elvétve akad.
In reply to (41822) IG 2017-10-26 20:09:48
(41822) IG
 2017-10-26 20:09:48
Rákerestem a taginfo-n, az abandoned:highway elég gyakori, a 22 ezerből a nagyrész =track, a =path 4%, kb. 1000 van... akármit is jelent ez.
In reply to (41821) IG 2017-10-26 18:44:28
(41821) IG
 2017-10-26 18:44:28
Ja és még egy kérdés, azokat az erdei (vagy mezei) ösvényeket, amiket a használat hiánya miatt benőtt a növényzet, 10 méterenként kidőlt fák borítják, magyarul dzsungelharcos módszerekkel lehet haladni rajtuk, ha egyáltalán még meg lehet találni a csapást, hogyan kell jelölni OSM-ben szabályosan? Láttam pár helyen "Nehezen járható" van a name tagnek megadva, még talán a tuhu-ról átvéve, bár azok főleg hegyi ösvényekhez a sac_scale sufnituningos megoldásának tűntek. abandoned:highway=path lenne az OSM wiki szerint a hivatalos megoldás?