OSM szerkesztés

 (Magyar) 
Total # of posts: 591, new posts: 0
Pages: << 1 |  1 2 [3] 4 5 6 7 | 12 >>
 You need to log in to post.
(41109) BáthoryPéter
Reply 2016-06-09 10:08:01
Így már jónak tűnik.
Az előzni tilost a vonalra lehet felvinni: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:overtaking
Kereszteződésekben általában nem szükséges a megfordulni tilos, kivéve ha kifejezetten ilyen tábla van kitéve.
In reply to (41108) Zsiga 2016-06-09 09:09:29
(41108) Zsiga
Reply 2016-06-09 09:09:29
Tegnap délután ismét nekifutottam a kanyarodási szabályoknak. Most úgy tűnik jó lett, bár a webes felületen még néhol furcsán tervez.

A megfordulási tilalmakkal ( záróvonal stb. ) mennyire szoktatok foglakozni ?
In reply to (41104) BáthoryPéter 2016-06-08 14:32:41
(41104) BáthoryPéter
Reply 2016-06-08 14:32:41
Az osm.org webes megjelenítője a fél perctől a pár óráig bármi lehet, a szerver terheléstől függ. Az útvonaltervezők adatbázisai általában ritkábban frissülnek, van ami naponta, van ami csak havonta.
Szólj nyugodtan, ha elakadsz!
In reply to (41103) Zsiga 2016-06-08 13:46:06
(41103) Zsiga
Reply 2016-06-08 13:46:06
Igen, azt teszteltem is és látom is, hogy nem jók a kanyarodási szabályok...
 A webws felületen mennyi idő múlva lépnek életbe ezek a módosítások ?

Egyébként az általad ajánlott bővítménnyel próbálkoztam.
Ma este, vagy holnap délután újra nekifutok.

Kösz !
In reply to (41102) BáthoryPéter 2016-06-08 13:29:34
(41102) BáthoryPéter
Reply 2016-06-08 13:29:34
Nem teljesen értem a problémát, de párat megnéztem, azok jónak tűnnek. Ha csak az a gond, hogy egyes programokban néha kitakarja a bejárat ikon a házszámot, azzal nincs mit tenni.

Szerkesztettél pár kanyarodási korlátozást is, azok viszont nem tűnnek jónak. A kapcsolatokban van egy restriction címke, pl. restriction=no_left_turn. Ha a restriction értéke no-val kezdődik, akkor az azt jelenti, hogy a from vonal felől a to vonal felé tilos menni. Ha a restriction only-val kezdődik, akkor a from vonal felől semerre sem szabad menni, csak a to vonal irányába. Telepítsd JOSM-ben a Turn Restrictions bővítményt, azzal könnyebb lesz.
In reply to (41099) Zsiga 2016-06-08 09:14:20
(41101) BáthoryPéter
Reply 2016-06-08 13:20:16
Utcánként. Érdemes felvenni a 30-as övezet címkét is: source:maxspeed=HU:zone:30
In reply to (41100) Zsiga 2016-06-08 13:14:43
(41100) Zsiga
Reply 2016-06-08 13:14:43
Bocs !

Sorban jönnek a kérdések :)

Adott egy nagyobb terület, konkrátan városrész ahol egységesen 30 Km/h a sebességkorlátozás.
Hogyan illik beállítani ezt a paramétert ? Utcánként, vagy egy, a  területre illesztett poligon maxspeed értékét is igénybe lehet venni.
(41099) Zsiga
Reply 2016-06-08 09:14:20
Üdv Mindenkinek !

Nemrég elkezdtem rajzolni az Openstreetmap-ban, de elkadtam.
Székesfehérvár területén rajzolgatok.
A munkám miatt fontos lenne a házszámok felvitele, de eddig nem találtam optimális megoldást.
Az a probléma, hogy a lakótelepeken eszement módon tervezték meg a lépcsőházak ki-bejáratát.
Az egyik főbejárat a ház elején van a hozzá tartozó utca felé, a másik lépcsőházé meg a másik oldalon egy teljesen más nevű utcára nyílik.
Ráadásul ezek egyirányú utcák is lehetnek, így teljesen más a megközelítésük is.

Ha "Bejárat/Kijárat" pontként veszem fel a lépcsőházakat, akkor a webes felületen megjelenik a házszám, de az OsmAnd csak egy kis ikonként jelöli.
Ha "Lakcím" pontként, akkor a webes felületen jó helyre kerül a házszám, de az OsmAnd-on a nagyítás függvényében mindíg más helyre kerül a szám.

Van valaknek ötlete, hogy hogyan lehetne ezt problémát elfogadhatóan megoldani ?

Köszönettel: Zsiga

(41080) vmaxter
Reply 2016-05-29 20:33:42
Igazad van! Köszönöm!
In reply to (41079) davidovits 2016-05-29 18:31:45
(41079) davidovits
Reply 2016-05-29 18:31:45
Szia!

Szerintem nem a leírásban található belinkelt rendert raktad fel, hanem a Locus renderét.
In reply to (41078) vmaxter 2016-05-29 17:34:38
(41078) vmaxter
Reply 2016-05-29 17:34:38
Sziasztok!

Feltettem a PC-mre a Cruiser progit. Amikor a render theme-t akarom megnyitni, ezt a hibaüzenetet kapom:

unknown attribute (1) in element 'symbol': scale=2

ez vajon mit jelent? Mit kell tennem, hogy jó legyen?
Köszönöm
(41004) muszi
Reply 2016-04-30 22:20:22
a) egy lekérdezésre (JOSM?, Overpass, ???), amivel megkapnám az összes települést aminek NINCS HU (esetleg DE) neve

Szerintem a leghatékonyabb módszer az, ha  csak azokat a település POI-kat töltöd le JOSM-be, amelyeknek nincs magyar neve:

JOSM menü -> File -> Download from Overpass API -> (kijelölöd a letöltendő területet, nyugodtan lehet két-három megyényi méretű is)

[timeout:30];
node[place="village"]["name:hu"!~"."];
out meta;


(az Overpass QL-ről itt olvashatsz bővebben)

Elkezded javítgatni, és amikor már nem tudod követni, hogy melyik van meg, melyik nincs, akkor nyomsz egy keresést:

Edit -> Search -> Search string:

indownloadedarea -"name:hu"

Pont a napokban "alkottam" hasonlót Bihar és Kolozs megyékben, gondolkoztam is, hogy megírom neked, de aztán másképp alakult... :-)

b) egy listát az erdélyi településnevekkel a RO-HU-DE-x formában. Talán volt egy ilyen "hivatalos" listánk, amit használtunk a régi térképnél.

Úgy vettem észre (konkrétumot ne kérjetek), hogy az nem teljesen hibátlan, én a wikipédiát szoktam használni.

c) esetleg ötletet "automatizálásra"/importálásra, hogy ne kelljen mindegyiket külön-külön szerkeszteni

Bár sokkal macerásabb, én egyenként rá szoktam keresni a település nevére a wikipédián, mert így be tudom írni a magyaron kívül az esetleg megjelenő német/egyéb neveket is, és főleg össze tudom hasonlítani a román, illetve magyar cikkeket az adott településről, és azt írom be wikipedia linknek, amelyik a legtöbb információt tartalmazza. Előfordult már, hogy az eszperanto nyelvű volt a legtartalmasabb :-)
In reply to (40999) bbb 2016-04-29 10:50:40
(41001) BáthoryPéter
Reply 2016-04-29 17:10:09
Lekérdezéshez Overpass:

[out:json][timeout:25];
 
{{geocodeArea:Maros megye, Románia}}->.searchArea;
 
(
  node["place"="city"]["name:hu"!~"."](area.searchArea);
  node["place"="town"]["name:hu"!~"."](area.searchArea);
  node["place"="village"]["name:hu"!~"."](area.searchArea);
);
out body;

Ha jó, akkor lehet exportálni OSM formátumba. Az összerendeléshez esetleg jobb lenne a CSV kimenet, ezt az [out:json] lecserélésével lehet megtenni (fejből nem tudom, utána kell nézni).
Ha jól tudom, Romániában a településnevek csak megye szinten egyediek, ezért a feldolgozást mindenképpen megyénként kell megcsinálni.
In reply to (41000) bbb 2016-04-29 10:52:00
(41000) bbb
Reply 2016-04-29 10:52:00
izé:
a) egy lekérdezésre (JOSM?, Overpass, ???), amivel megkapnám az összes települést aminek NINCS HU (esetleg DE) neve, egy kijelölt HATÁRON belül :)
In reply to (40999) bbb 2016-04-29 10:50:40
(40999) bbb
Reply 2016-04-29 10:50:40
Szervusztok!
Tegnap kiruccantunk (Marosvásárhelyről) a Mezőségre (sztyeppei bazsarózsát nézni)... Még az útvonaltervezésnél észrevettem, hogy az OSM-ből nagyon sok település magyar neve hiányzik. Szeretném ezt a "hiányt" pótolni vmikor.

Ehhez szükségem lenne:
a) egy lekérdezésre (JOSM?, Overpass, ???), amivel megkapnám az összes települést aminek NINCS HU (esetleg DE) neve
b) ÉS (Péter?) egy listát az erdélyi településnevekkel a RO-HU-DE-x formában. Talán volt egy ilyen "hivatalos" listánk, amit használtunk a régi térképnél.
c) esetleg ötletet "automatizálásra"/importálásra, hogy ne kelljen mindegyiket külön-külön szerkeszteni

köszönöm
(40724) Szem
Reply 2016-03-02 20:11:00
peter68-al együtt készítjük az új kerákpáros térképet. Tudnál segíteni abban, hogyan lehet ehhez hasonló lekérdezéseket kérni az adatbázisból? Ez sokat segítene az ellenőrzésben. Kösz.
In reply to (40720) osm 2016-03-02 17:42:50
(40722) peter68
Reply 2016-03-02 19:05:48
Azt hiszem félreértettetek kissé. Én nem példákat keresek az adott esetre.

Készül egy új termék, aminél szeretnénk felhasználni ezeket az adatokat.
Maradjunk annyiban, hogy feltesszük a különböző jeleket az elmélet szerint, majd a szép szóval rendert látva mindenki eldöntheti az általa ismert környékről, hogy mi jó és mi nem.
Már most látszik, hogy rengeteg javítani való lesz más okokból is.
In reply to (40721) mgpx 2016-03-02 17:47:38
(40721) mgpx
Reply 2016-03-02 17:47:38
Nekem két eset ugrik be.

Az első eset pont abból adódik, hogy egy útvonalat reprezentáló kapcsolat önmagában csak a felfestések fizikai meglétét jelzi, viszont a felfestésektől függetlenül előfordulhat, hogy az út kezelője belépési korlátozást rendel el.  Ilyenkor az access=no v. access=private felhelyezése korrekt. Ha a korlátozás csak ideiglenesnek tűnik, akkor meg szoktuk tartani az eredeti jelzést ábrázoló kapcsolatot is. Pl jó példák erre a Börzsöny 2014-es jégkárok óta lezárt turistaútjai, illetőleg a kisvasút építése miatti terelések, amelyeknél a fizikai felfestések megmaradtak, a belépés egyelőre tiltott, de talán egyszer újra járható lesz.

Egy másik lehetőség néha előforduló szerkesztői hiba, amikor a szerkesztő csak gépjárművekre vonatkozó belépési korlátozásnál tévesen access=no/forestry/destination stb címkét helyez fel. Gyanús eseteknél érdemes visszakérdezni, hogy valóban minden közlekedési nemre kiterjedő korlátozást akart-e jelölni.

In reply to (40718) peter68 2016-03-02 12:18:38
(40720) osm
Reply 2016-03-02 17:42:50
Van még egy pár:
Route Relation <relation-id> for Bicycle contains way <way-id> that does not allow Bicycle transport; overriding. Relations/Ways: (143934 232606086-JOSM) ,(215778 352075673-JOSM) ,(215778 338940091-JOSM) ,(215778 245958719-JOSM) ,(215778 245958711-JOSM) ,(215778 245958731-JOSM) ,(215778 338869615-JOSM) ,(215778 250318028-JOSM) ,(215778 330859455-JOSM) ,(215778 255415948-JOSM) ,(215778 337630032-JOSM) ,(215778 299269386-JOSM) ,(215778 193803816-JOSM) ,(215778 395104059-JOSM) ,(215778 114068046-JOSM) ,(215778 67238673-JOSM) ,(215778 27141354-JOSM) ,(215778 54236643-JOSM) ,(215778 54236640-JOSM) ,(215778 298587421-JOSM) ,(215778 61677194-JOSM) ,(215778 61750661-JOSM) ,(215778 338458447-JOSM) ,(215778 398313254-JOSM) ,(215778 398313252-JOSM) ,(215778 398313259-JOSM) ,(1059286 105073606-JOSM) ,(1059286 105073605-JOSM) ,(1059286 105073604-JOSM) ,(1077300 299798943-JOSM) ,(1077300 369912954-JOSM) ,(1284527 141121338-JOSM) ,(1284650 387572600-JOSM) ,(1606498 110800253-JOSM) ,(1721336 238950393-JOSM) ,(1749035 83634579-JOSM) ,(1749038 185518610-JOSM) ,(2379788 178293003-JOSM) ,(2430621 169314186-JOSM) ,(2430621 260949733-JOSM) ,(2430621 115401644-JOSM) ,(2430621 203397174-JOSM) ,(2518726 217170019-JOSM) ,(2518726 235270576-JOSM) ,(2518726 216656906-JOSM) ,(2518726 109402618-JOSM) ,(2518726 297579546-JOSM) ,(2518726 371569601-JOSM) ,(2518726 217869692-JOSM) ,(2742363 329336038-JOSM) ,(2755336 205238098-JOSM) ,(2808638 227625197-JOSM) ,(2808638 227625199-JOSM) ,(2898326 304110190-JOSM) ,(2898326 307235004-JOSM) ,(2898567 219090472-JOSM) ,(2902840 112728743-JOSM) ,(2902840 113531222-JOSM) ,(2902840 223251775-JOSM) ,(2902840 209753941-JOSM) ,(2910747 216659368-JOSM) ,(2954385 367282629-JOSM) ,(2954385 222875465-JOSM) ,(2954385 230075026-JOSM) ,(2960859 361588425-JOSM) ,(2960859 361588426-JOSM) ,(2960859 361588428-JOSM) ,(2964128 223442106-JOSM) ,(2964128 372428434-JOSM) ,(2964128 301776248-JOSM) ,(2964128 206376103-JOSM) ,(2964128 206376101-JOSM) ,(2964128 29981506-JOSM) ,(2964128 25703474-JOSM) ,(2964128 206986914-JOSM) ,(2965774 307228502-JOSM) ,(2990222 390027286-JOSM) ,(2990222 208029832-JOSM) ,(3072574 28707762-JOSM) ,(3072574 187006388-JOSM) ,(3072574 318811378-JOSM) ,(3091752 238935404-JOSM) ,(3364734 358621469-JOSM) ,(3838934 107456741-JOSM) ,(3838934 32837635-JOSM) ,(3986104 185759394-JOSM) ,(3986104 199671847-JOSM) ,(3986104 4293336-JOSM) ,(3986104 199618781-JOSM) ,(3986104 242728402-JOSM) ,(3986104 345073453-JOSM) ,(3986104 219197245-JOSM) ,(3986104 40748313-JOSM) ,(4668992 299729370-JOSM) ,(4668992 332497844-JOSM) ,(4668992 332497839-JOSM) ,(4668992 286937497-JOSM) ,(4673185 279046957-JOSM) ,(4673185 262939842-JOSM) ,(4674729 332887437-JOSM) ,(4674729 332887439-JOSM) ,(4674729 326272394-JOSM) ,(4674729 385432694-JOSM) ,(4674729 33814354-JOSM) ,(4674729 385403394-JOSM) ,(5223242 297540913-JOSM) ,(5223242 392919995-JOSM) ,(5223242 207791279-JOSM) ,(5223242 123555956-JOSM) ,(5223242 199324516-JOSM) ,(5223242 123555957-JOSM) ,(5223242 123555954-JOSM) ,(5223242 199303010-JOSM) ,(5223242 392977503-JOSM) ,(5223242 299240422-JOSM) ,(5223242 310263983-JOSM) ,(5223242 310263991-JOSM) ,(5223242 209673443-JOSM) ,(5290129 70990995-JOSM) ,(5290129 205862035-JOSM) ,(5290129 206911844-JOSM) ,(5290129 397555298-JOSM) ,(5290129 397555297-JOSM) ,(5290129 206911845-JOSM) ,(5295031 60472498-JOSM) ,(5295035 299676046-JOSM) ,(5536611 97971993-JOSM) ,(5536611 278688225-JOSM) ,(5536611 241507738-JOSM) ,(5536611 241507737-JOSM) ,(5536611 262867767-JOSM) ,(5536611 242317195-JOSM) ,(5536611 242317194-JOSM) ,(5536611 241514594-JOSM) ,(5536611 241514593-JOSM) ,(5536611 241515140-JOSM) ,(5536611 241515141-JOSM) ,(5536611 262503355-JOSM) ,(5536611 262503356-JOSM) ,(5536611 241515402-JOSM) ,(5536611 241515401-JOSM) ,(5536611 262503357-JOSM) ,(5536611 262503358-JOSM) ,(5536611 284778375-JOSM) ,(5536611 284790315-JOSM) ,(5536611 246617869-JOSM) ,(5536611 242317192-JOSM) ,(5536611 246623339-JOSM) ,(5536611 242317190-JOSM) ,(5536611 242310383-JOSM) ,(5536611 242310382-JOSM) ,(5536611 247201477-JOSM) ,(5536611 246617868-JOSM) ,(5536611 246617864-JOSM) ,(5536611 246617866-JOSM) ,(5536611 246617865-JOSM) ,(5536924 253586860-JOSM) ,(5536924 177200871-JOSM) ,(5536924 371569604-JOSM) ,(5536924 371569603-JOSM) ,(5536924 188762637-JOSM) ,(5536924 98458341-JOSM) ,(5536924 98458382-JOSM) ,(5536924 100113907-JOSM) ,(5536924 361101160-JOSM) ,(5536924 217877659-JOSM) ,(5881041 317828752-JOSM)
In reply to (40718) peter68 2016-03-02 12:18:38
(40718) peter68
Reply 2016-03-02 12:18:38
A felmegy a járdára dolgot nem tudom, hogy mennyire akarom elfogadni. Szerintem a legbaleset veszélyesebb dolog, amikor sárga vonallal elválasztott járdán fut a kerékpárút.
Ennek itt nálunk nincs meg a kultúrája, és hogy hogysnem a gyalogos mindig a rossz oldalon sétál. Ha még sárga vonal sincs, akkor túl sok keresni valója kerékpárosnak nincs a járdán.
Ahogy azt sem igazán érzem jó megoldásnak, hogy egy nemzetközi szintű túraútvonalat beküldjek, egy tilos utcába.
Ez utóbbi akár nagy galibákat is tud okozni, ha megjelenik egy min 10 főből álló kiránduló csapat, akik szeretnének végig menni ezen a túrán.

Konkrét esetet most pillanatnyilag nem tudok küldeni, elméleti fejtegetések közben merült fel a kérdés.
De úgy látom, hogy Te már találtál is egyet. :-)

Köszönöm a választ!
In reply to (40717) BáthoryPéter 2016-03-02 10:13:15
(40717) BáthoryPéter
Reply 2016-03-02 10:13:15
Nyilván így van, de a valóság néha tud cifra helyzeteket teremteni. Ott volt például a Tímár utcai felüljáró, ami kerékpárral behajtani tilos, és mégis rajta megy az EuroVelo. Egyrészt az ilyen helyzetek miatt, másrészt a kerékpárosok szabadabb mozgásteréből adódóan (pl ha tilos az úton, felmegy a járdára) én minden bicycle=no és azzal egyenértékű tagelést a tervezésnél teljes elkerülés helyett erős lesúlyozással vennék figyelembe.

Hol is van ez az ellentmondásos szakasz?
In reply to (40716) peter68 2016-03-01 21:32:47
(40716) peter68
Reply 2016-03-01 21:32:47
OSM guruk!

Elvi nehézségekkel találtuk szembe újfent magunkat.
Szeretnék állásfoglalást kérni arra, hogy ha egy útra felkerül egy access=no, vagy egy szinte ezzel egyenértékű vehicle=no tag, akkor mondjuk beszabad-e menni ide kerékpárral akkor, ha nincs bicycle=yes, csak arra megy egy relationba foglalt biciklis túra?

Meglátásom szerint először a wayen engedélyezni kellene a kerékpározást, majd utána arra definiálni egy relationt.

Vélemény?

Köszi!
(40708) muszi
Reply 2016-02-28 12:26:21
"Nincs rossz idő, csak rosszul öltözött turista!"

:-D
In reply to (40707) peter68 2016-02-28 12:05:30
(40707) peter68
Reply 2016-02-28 12:05:30
Sz@r idő van mindeki otthon maradt rajzolni. :-)
In reply to (40705) muszi 2016-02-28 10:08:03
(40705) muszi
Reply 2016-02-28 10:08:03
https://www.openstreetmap.org/ ezt írja:

This website is under heavy load (queue full)
We're sorry, too many people are accessing this website at the same time. We're working on this problem. Please try again later.


Tud valaki valami bővebbet?
(40684) Szem
Reply 2016-02-25 13:14:27
Elküldtem, ha nem érkezne meg, jelezd légyszi.
In reply to (40680) BáthoryPéter 2016-02-24 01:37:16
(40680) BáthoryPéter
Reply 2016-02-24 01:37:16
Nem ért ide. A gmailes címem bathory86p
In reply to (40675) Szem 2016-02-23 14:01:40
(40675) Szem
Reply 2016-02-23 14:01:40
Írtam neked privátban JOSM fordítással kapcsolatos kérdést, nem jó címre ment?
In reply to (40672) BáthoryPéter 2016-02-22 21:50:30
(40672) BáthoryPéter
Reply 2016-02-22 21:50:30
Az objektumon nincs kiépített kerékpáros infrastruktúra. Általában az alapértelmezett értéket nem tageljük, de néha teszünk kivételt. Például ha egy egyirányú utca egy rövid szakasza kétirányú, akkor arra rárakom a oneway=no taget, hogy más szerkesztők és a hibakereső eszközök számára egyértelmű legyen. A renderelőnek nem kell foglalkoznia vele.
In reply to (40669) peter68 2016-02-22 17:58:47
(40669) peter68
Reply 2016-02-22 17:58:47
Legyetek kedvesek definiáljátok a cycleway=no jelentését.
Ha nincs, akkor miért kell kitölteni?
Egyébként Balatonmáriafürdő, a Balatoni Bringa körút egyik utcája.
(40667) izsolt
Reply 2016-02-22 11:11:17
egy meglévőt tovább folytatni úgy tudsz, ha a rajzoló eszközzel az utolsó pontjába kattintasz aztán kezded rajzolni-ívelni a tracked alapján
ha a végén egy már meglévő útba érkezel a rajzolásoddal, csak simán kattints bele a vonalba (ha van a közelben pont akkor én oda szoktam és utána a "helyére" húzom)

ha egy meglévő útból kiindulva szeretnél új utat rajzolni, ugyanez a szitu, ha már van ott pont akkor oda kattintva kezded húzni az új vonalat, ha még nincs akkor vagy egy közelit odamozgatsz vagy szimplán belekattintasz a vonalba

utána már csak tagelni kell, ezt Báthory Péter már leírta

az elején érdemes ellenőrzésképpen "megrángatni" a csatlakozásokat hogy együtt mozognak-e (rángatás után undo-val visszaáll az eredetire)
In reply to (40654) nippurel 2016-02-19 15:30:12
(40665) peter68
Reply 2016-02-21 08:28:53
Köszi, jó lett!

Szóval nyugodtan javítsam ki, ha a valóságnak nem felel meg, nincsenek egyéb szempontok, amik miatt külön kell szedni egy ilyent?
In reply to (40664) osm 2016-02-20 22:52:42
(40664) osm
Reply 2016-02-20 22:52:42
In reply to (40662) peter68 2016-02-20 20:41:59
(40662) peter68
Reply 2016-02-20 20:41:59
Egy darab aszfalt sárga csíkkal a közepén.
A Piac tér nevű helyen, ahol a Palotai út túloldalán az Autóbusz pályaudvar van, ott vannak helyi busz megállók, és ezeket a kerékpár út hátulról kerüli. Itt a buszmegállók előtt van a járda, háta mögött a kerékpár út, ahova nincs gyalogos jelölve. Ez a szátválás a következő kereszteződésig tart, onnantól megint sárga csíkos elválasztás van.

Egyébként gondolom tudjátok, ez a sárga csík egyáltalán nem zavar senkit abban, hogy a nem neki szánt részen gyalogoljon illetve biciklizzen.
In reply to (40661) osm 2016-02-20 20:02:04
(40661) osm
Reply 2016-02-20 20:02:04
Ezek azok ha jól látom:
http://turistautak.openstreetmap.hu/?osmid=33814358,201788258,4674729


Itt készült a járda:
http://www.openstreetmap.org/way/201788258/history
ami így van címkézve:
foot     designated
highway     footway

itt a bicikliút:
http://www.openstreetmap.org/way/33814358/history

ami így van címkézve:
foot     designated
highway     cycleway
lcn     yes
name     K-1
rcn     yes
segregated     yes
surface     asphalt

ami ennek a kapcsolatnak a része:
http://www.openstreetmap.org/relation/4674729

Márcsak azt kell eldönteni hogy ez egy különálló kerépárút plussz járda vagy egy kerékpárút ahol lehet gyalogolni.
Az egyik hét éve készült a másik három éve,ha ismered a környéket eltudod dönteni hogy melyik a jó.
In reply to (40659) peter68 2016-02-20 19:16:11
(40659) peter68
Reply 2016-02-20 19:16:11
Bocs, a link lemaradt.
http://www.openstreetmap.org/way/33814358#map=16/47.1879/18.4114
In reply to (40658) peter68 2016-02-20 18:49:52
(40658) peter68
Reply 2016-02-20 18:49:52
Találtam egy izgalmas rajzot.
Emellett a kerékpárút mellett ott van a járda külön megrajzolva, és a kerékpár út osztott járdának van tagelve.
Miért kell a külön járda?

Köszi!
(40654) nippurel
Reply 2016-02-19 15:30:12
Köszönöm a válaszokat, majd visszatérek rá ha időm engedi de most egy kicsit elment tőle a kedvem. Én elolvastam pedig az itteni leírást, de az ezeket a dolgokat nem említi vagy én nem találom. Tehát azt, hogy rajzolok be vagy folytatok egy földutat - ami csatlakozik ugye a már meglevőkhöz.
In reply to (40649) BáthoryPéter 2016-02-17 16:19:01
(40649) BáthoryPéter
Reply 2016-02-17 16:19:01
És természetesen személyesen is szívesen segítünk. Ha Budapesten laksz/jársz, bármikor összehozhatunk egy oktatós estet.
In reply to (40646) nippurel 2016-02-16 10:01:42
(40648) izsolt
Reply 2016-02-17 11:50:45
"megjelöltem a típusát, esetleg útvonalpontokat, és ő felvitte a TUHU-s térképre"

sajnos az OSM-es track-letöltő csak magát a nyomvonalat tölti le, úgyhogy a korábbi útpontban közölt infóátadásod itt nem működik
Vagy jegyzetet csinálsz ahogy mgpx írta, vagy ha van esetleg georeferált fényképed az útról amiből kitalálható a burkolat, ilyesmi, az is segít a szerkesztőnek (JOSM meg tudja jeleníteni a megfelelő pozícióban)
mapillary.com -ra kell feltölteni (profil/manual upload majd publish)
(ha a fényképeződ/telefonod nem menti el a koordinátát a képbe de van róla gps tracklogod és a fényképeződ órája pontos vagy tudod a pontostól való eltérését, utólag is bele lehet tenni a koordináta tageket a fotókba pl a geosetter progival)

azért én mégis azt javasolnám próbálkozz meg a szerkesztéssel, kis lépésekben
Sokkal több időt el lehet vesztegetni a szerkesztőnek szóló instrukciók adásával, néha tovább tart mint ha magad felszerkeszted
Itt is találsz segédletet a "segíts nekünk!" menüpontban
In reply to (40646) nippurel 2016-02-16 10:01:42
(40647) mgpx
Reply 2016-02-16 18:32:50
Ütközés legkönnyebben akkor léphet fel, ha a módosított objektumaidat veled egyidőben más is szerkesztette. Ha jól nézem, Zalahaláp környékén még hárman mások is szerkesztgettek mostanában, így nem kizárt, hogy ez történt. Legkönnyebben ezt úgy lehet kivédeni, hogy "egy nagy" helyett "sok kis" lépésben szerkeszt az ember, pl óránként feltölti az addigi módosításokat és frissíti a térkénézetet.

Ha nagyon nem megy a szerkesztés, más módon is lehet kontribútálni. Bár a tuhushoz hasonló tracklog feltöltő felület nincs, van helyette más
1, GPS tracklogot a központi Openstreetmap (OSM) weblapon a Nyomvonalak pontot választva fel lehet tölteni. A feltöltött tracklogokat onnantól a szerkesztők látják a JOSM-ben. A tracklogokat feltöltés előtt célszerű rendezgetni, felesleges és pontatlan részeket kivágni, a maradékot kicsit megszűrni (pl 3m-es pontossággal).
2, Térkép pontaihoz jegyzeteket lehet hozzáfűzni a központi OSM weblapon a jobb oldalon a "Jegyzetek hozzáadása" ikont választva. A jegyzetben megadható pl. térképhiba, út paraméterei, POI leírása stb

Az OSM-nek nincs fix szerkesztőgárdája, így alapból az új jegyzeteket is max csak akkor nézi valaki, ha épp a környéket szerkeszti. Emiatt jobb, ha egy környék "jegyzetelgetése" után dobsz egy bejegyzést valamelyik fórumba, tud-e valaki segíteni beszerkeszteni
In reply to (40646) nippurel 2016-02-16 10:01:42
(40646) nippurel
Reply 2016-02-16 10:01:42
Sajnos úgy tűnik, ez nem fog számomra menni. Egy csomó ütküzés probléma van, kijavítani meg nem tudom/ enged, túl bonyolult számomra. Több napos, hetes tanulást meg nem ér ez nekem. Ha van valami más mód, hogy valaki bedolgozza a szakaszaimat, szívesen átadom. Ez viszonyleg könnyen ment korábban egy TUHU-s szerkesztővel, akinek berajzoltam az utat Mapsource-val, megjelöltem a típusát, esetleg útvonalpontokat, és ő felvitte a TUHU-s térképre. Aztán valahogy utána nem ért rá erre hiába üzentem és küldtem neki új utakat. Pedig van néhány pontatlan és bejöleletlen út itt a környéken. Régebben próbáltam az openstreemap-an új utat bejlölni online módban, az ment is. Ez a lehetőség lehetséges még? mert az igen könnyű volt a JOSM-hez képest.
In reply to (40644) mgpx 2016-02-14 23:18:24
(40645) nippurel
Reply 2016-02-15 08:55:59
Köszönöm, látom már valami felkerült, úgyhogy próbálgatom tovább!
In reply to (40644) mgpx 2016-02-14 23:18:24
(40644) mgpx
Reply 2016-02-14 23:18:24
Nézegetni lehet még a friss.openstreetmap.hu  oldalon is, az is frissül pár perccel a feltöltés után.

Megnéztem a konkrét szerkesztésedet is, pár tanács:
- jópár vonalról hiányoznak a címkék, ezek így nem fognak útként megjelenni. Földutat felcímkézni legegyszerűbben úgy tudsz, hogy az utat kiválasztva, a JOSM Címkék menüből a Közutak/Utak/Földút opciót választod, és a felbukkanó ablakban beállítod a paramétereit
- ügyelj arra, hogy csak abban a térképablakban szerkessz, amit a JOSM-ben előtte letöltöttél. Különben nagyon könnyű utat v. más objektumot tévedésből duplikálni, újból felvinni (erre is látok példát)
- ha egy út egy másikat szintben keresztez, akkor a keresztezésnél csinálj nekik egy közös töréspontot (ennek hiányára is látok példát)
- valamelyik vonalra highway=footway címkét tettél. A footway-t városi sétautakra használjuk, erdei ösvényt path-ként jelölünk

Feltöltés előtt a JOSM figyelmeztetéseket dob, ha valamit hibásnak tart egy módosításcsomagban. A figyelmeztetéseket mindig nézd végig egyesével, hátha valóban igaza van.

Nyugodtan próbálkozz tovább, bárhányszor tudod módosítani javítani stb. Ha nagyon elrontanád a térkép korábbi állapotát, akkor arra is lenne mód, hogy visszaállítsuk a korábbi állapotot (de erre itt nincs szükség)

In reply to (40641) nippurel 2016-02-14 13:09:22
(40643) davidovits
Reply 2016-02-14 19:32:35
Nálunk a leghamarabb a raszteresen láthatod, holnap du. Az Osmand és Mapsforge kimenet kedden este frissül, a Garmin szerda este.
http://hiking.waymarkedtrails.org/hu/ oldalon a feltöltés után már pár perccel láthatod. Zoomlevel-enként eltérhet a frissítés ezért érdemes az oldalt újra tölteni, ha nem látod.
In reply to (40641) nippurel 2016-02-14 13:09:22
(40641) nippurel
Reply 2016-02-14 13:09:22
Köszi, felhasználónév/jelszó probléma volt, sikerült a feltöltés. Mikor jelenik ez meg a térképen? Ha esetleg valami nem stimmel tudom azt később módosítani?
In reply to (40636) BáthoryPéter 2016-02-13 23:02:12
(40636) BáthoryPéter
Reply 2016-02-13 23:02:12
Felhasználónév, jelszó rendben volt? Próbáld a Beállítások / OSM szerver fülön átállítani, majd újrapróbálni a feltöltést.
Elveszni semmi nem fog, nyomj egy mentést, és az .osm kiterjesztésű fájlt megnyitva később bármikor feltöltheted.
In reply to (40634) nippurel 2016-02-13 20:01:12
(40635) muszi
Reply 2016-02-13 22:06:43
Ha esetleg azt a valami IO hibát részleteznéd... ;-)
In reply to (40634) nippurel 2016-02-13 20:01:12
(40634) nippurel
Reply 2016-02-13 20:01:12
Üdv!
Letöltöttem a JOSM szerkesztő programot, berajzoltam néhány új földutat, de a feltöltés meghiúsul valami IO hibára hivatkozva. Nem keveset dolgoztam rajt, remélem nem fog elveszni az egész dolog. MI lehet a gond?
(40629) muszi
Reply 2016-02-11 18:33:33
Az a szomorú, hogy egy értékes, a környéket (valószínűleg) nagyon jól ismerő embert veszítünk el "csak" azért, mert négy hónap alatt sem volt képes megérteni a szerkesztéesi szabályokat (nála minden út, meg az ösvények is, highway=unclassified típusú, mert a GPS-én így szebben jelenik meg). Sok olyan helynevet vitt fel, amiről sose hallottam. Azért garázdálkodik, mert (az ő szempontjából hibátlan) rajzolásait folyton "tönkretettem".

Amint azt az egyik júzer nagyon helyesen látja az fb osm csoportban, az OSM elb@szta, amikor jogosultságszintek nélkülire találták ki a rendszert, és még csak nem is akarják elismerni. Nekem nagyjából egy évi munkám veszett kárba, négy hónapig küzdöttem az idiótával (ha egyáltalán vége van...), és valószínűleg nem egy nap alatt fogom helyrehozni a térképet.

Szóval aki a nyáron a Biharba tervez túrát, egyelőre jobban jár, ha a 2015-11-11-es OSM térképet használja... :-)
In reply to (40623) KiVi 2016-02-11 08:05:03

<< 1 |  1 2 [3] 4 5 6 7 | 12 >>