OSM szerkesztés

 (Magyar) 
Total # of posts: 657, new posts: 0
Pages: << 1 |  8 9 10 11 [12] 13 14 | 14 >>
 You need to log in to post.
(36636) Kiss_Karoly
Reply 2014-08-10 00:33:12
Trackman, pgyp!
Köszönöm. Van már mit olvasnom :) Köszönöm.
(36635) Trackman
Reply 2014-08-09 20:30:41
"A TUHU rajzolója vagyok, így, mint aki belekóstolt a szerkesztésbe, nem érem be kevesebbel az OSM felületén sem." - akkor nem leszel osm rajzoló. Sok olyan funkció nincs, ami nélkül a tuhu rajzolók el sem tudják képzelni, hogy lehet rajzolni.

"aki rajzolással próbálkozik, annak át kell-e esni valamiféle tanulói fázison, ahogy az  TUHU-n is történt?" - Sajnos nem.

"Milyen módon kontrollálják az új rajzolásokat?" - Sehogyan. A filozófia az, hogy ha rontasz valamit, akkor majd a nagy tömeg kijavítja. Ha sokat rontasz, előbb-utóbb feltűnik valakinek, és szólnak, hogy mit nem csinálsz jól.

"van-e esetleg a szerkesztőprogramok között olyan, ami magyar nyelvű" - a JOSM magyar nyelvű is.

Ha komolyan akarod venni az osm dolgot, akkor hosszú távon nem úszod meg anélkül, hogy írott doksikat ne tudj angolul olvasni.
In reply to (36633) Kiss_Karoly 2014-08-09 18:09:48
(36634) pgyp
Reply 2014-08-09 19:06:15
ezt a lapot látod?
http://openmaps.eu/osm
In reply to (36633) Kiss_Karoly 2014-08-09 18:09:48
(36633) Kiss_Karoly
Reply 2014-08-09 18:09:48
Folytatnám a gyenge kérdéseket ... sajnos nem tudok angolul, van-e esetleg a szerkesztőprogramok között olyan, ami magyar nyelvű a MapEdit-hez hasonlóan? Ha nincs, hát nincs ... előbb-utóbb rászokok az angol kifejezéskre is.
(36632) Kiss_Karoly
Reply 2014-08-09 18:02:11
A TUHU rajzolója vagyok, így, mint aki belekóstolt a szerkesztésbe, nem érem be kevesebbel az OSM felületén sem. Jó pár hétig nem tudtam olvasni a TUHU fórumát sem, így biztosan láma kérdéseket teszek fel egy darabig. Mindenekelőtt azzal kezdeném, hogy aki rajzolással próbálkozik, annak át kell-e esni valamiféle tanulói fázison, ahogy az  TUHU-n is történt? Milyen módon kontrollálják az új rajzolásokat?
(36593) Trackman
Reply 2014-08-05 09:40:32
Két dolog történt. Az egyik első hírként is olvasható. A másik, hogy nem vettük ki a menüből a trackfeltöltést, de ezt most korrigáltam.
In reply to (36592) csanyis 2014-08-04 23:17:17
(36592) csanyis
Reply 2014-08-04 23:17:17
Szerettem volna feltölteni új track-et, de ezt írta ki. Mi történt?
A trackfile nem tartalmaz olyan nyomvonalat vagy útpontot, amely az OpenMaps által gondozott országok területére esik
(36570) Trackman
Reply 2014-07-30 21:03:14
Nem fogalmaztam elég pontosan. Természetesen az osm szerveren levő trackekre vonatkozott a kérdésem.
In reply to (36569) KiVi 2014-07-30 18:37:29
(36569) KiVi
Reply 2014-07-30 18:37:29
Szerintem csak annyi a trükk, hogy a szerveren lévőkből törlődik. Helyből betöltve ott lesznek.
In reply to (36568) bbb 2014-07-30 17:28:20
(36568) bbb
Reply 2014-07-30 17:28:20
> Sikerült valakinek josm-ban elérni, hogy a track vonalain kívül bármilyen más adat megjelenjen - felirat, waypoint, ... ?

ühümm, Garmin csix letölt, elment gpx-be, JOSM open elmentett_gpx, és bennevolt a track, és a poi-k névvel.
persze ikonok, custom ikonok... nuku.
úgy rajzoltam, hogy egy képernyőn a JOSM, másikon a MapSource, utóbbiről kinéztem mit is mentettem el (ikon szerint) és ezt név szerint be-azonosítottam a JOSM-on

PS: újabb gps-ken külön gpx file a wayponts, külön a track... nem lehet ez a gondod?
In reply to (36562) Trackman 2014-07-30 10:43:04
(36562) Trackman
Reply 2014-07-30 10:43:04
"kell írni néhány parancssort, amivel Babellel átkonvertáljuk GPX-szé" - nem kell, nincsenek track file-ok, adatbázis van, ahogy mondtam, a formátumot megoldjuk, ha akármi is kell (tudom, hogy gpx kell).
"és szerinte automatikusan fel lehet tölteni. API-ról beszélt" - na ez érdekelt volna, hogy ne kelljen órákig doksikat olvasnom. :)

"JOSM-mal le lehet tölteni egy pipával a NYERS tracket" - josm-ban a térképi adatok letöltése mellett van egy "download raw gps data" pipa. Ha ezt bepipálod, akkor lejönnek a trackek is, egyébként nem. A trackek szürke vonalak, semmi felirat, semmi tulajdonság, nincsenek pontok. Én nem láttam olyat, hogy nyers track meg nem nyers track.
Sikerült valakinek josm-ban elérni, hogy a track vonalain kívül bármilyen más adat megjelenjen - felirat, waypoint, ... ?

"Az otthoni gépeken lévő track-anyagok is csak viszonylag nagy kézimunka árán tölthetőek fel." - Itt a magyar trackekről van szó, ugye?
In reply to (36561) kepenu 2014-07-30 10:16:04
(36561) kepenu
Reply 2014-07-30 10:16:04
Hétfőn, 28-án találkoztunk Kolesár Andrással a Kende utcában. Davidovits, Balogh Gábor, Csuhás, Andreas és én voltunk ott. A JOSM-mal tartott rajzolási bemutatót. Közben kérdezgettünk technikai dolgokat, nem mindenre született egyértelmű válasz.
Az OMP trackek tömeges áttöltésére azt javasolta KA, hogy kell írni néhány parancssort, amivel Babellel átkonvertáljuk GPX-szé és szerinte automatikusan fel lehet tölteni. API-ról beszélt, én ehhez nem értek :-(
ZIP-pelve és GZIP-pelve is felmegy a track. A tracknevek és waypointok az automatikusan lehívható trackekből elvesznek, ezt jól láttuk. Viszont a JOSM-mal le lehet tölteni egy pipával a NYERS tracket, ebben látszik minden. Viszont ez legalábbis fél-kézimunka.
Az otthoni gépeken lévő track-anyagok is csak viszonylag nagy kézimunka árán tölthetőek fel. Még akkor is kell velük dolgozni, ha egy ordas nagy ZIP-be pakolunk sok GPX-et.

Nagyjából ennyi. Semmilyen szervezési és szervezkedési kérdést nem érintettünk.
(36529) Trackman
Reply 2014-07-28 09:47:01
Az a "baj", hogy az adatátvételbe eleve beletettem zsák (globális) hibajavítás-szerűt, tehát több hiba nem lesz látható a kimeneteinken. (Most fut az első olyan próba egyébként, ami a teljes mostani omp területre átveszi és konvertálja az adatokat - ha nem követtem el több bugot, akkor akár "kész" vagyunk, bár egyelőre csak "összes" adatot veszünk át - hogy erre ne legyen szükség, a frissítés kérdését még meg kell oldani, bár ez már nem érinti a hibákat/konverziót.)
A nagyobb baj, hogy néha nincs meg a norma sem, amihez képest hibakeresni lehetne, lásd pl. a secondary, tertiary, unclassified utak nem egységes használatát: https://groups.google.com/forum/#!searchin/openstreetmap-hungary/orsz%C3%A1gutak/openstreetmap-hungary/N5QF2Ez637o/8wu5WU7GUL8J
In reply to (36510) ImreSamu 2014-07-26 17:36:11
(36511) KiVi
Reply 2014-07-26 18:01:36
Akkor az lesz a jó ha a szabvány szerint képezzük az útszámokat s ahol bugzik ott tessék majd az adatokat javítani. ;-)
In reply to (36510) ImreSamu 2014-07-26 17:36:11
(36510) ImreSamu
Reply 2014-07-26 17:36:11
igen,  néha rá férne az adattisztitás ..   

Ha melléktermékként néha kijönne valami használható hibariport, akkor bátran tegyétek publikussá. :)
vagy legalább valamilyen blogban publikáljátok a problémát  ..  (  http://blogs.openstreetmap.org/ )

A közösség főleg azt  javitja, ami az orra alá van dugva.  ( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Quality_assurance )  ,
amit nem lát se a kimeneteken, se a minőségellenörző rendszerekben, az kevésbé lesz rendberakva.

Ha a hibákat könnyű javitani, akkor lehet belőlik maproulette taszkokat generálni, és akkor hamarabb ki lesznek javitva.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/MapRoulette


Ezen kivül még az ITO  tematikus térképeket érdemes megnézni - hátha használható valamire :
"Highway references randomly coloured so that you can see where the references change.
Also useful for seeing where there are major roads that lack a reference."
http://www.itoworld.com/map/236?lon=19.34992&lat=45.18023&zoom=9&open_sidebar=clickthrough_wrapper


Tudom, hogy ezek most nem a legfontosabbak, de majd térjünk vissza rá ..  :)


In reply to (36507) KiVi 2014-07-26 11:21:33
(36509) Trackman
Reply 2014-07-26 16:24:28
Az már nem kérdéses, működni látszik. Tehát tudjuk explcit egy objektumról, hogy melyik országban van, csak ettől még nem fogok külön országokra szóló szűrést,/algoritmust/stb csinálni. Ami működik globálisan, az működik, ami meg nem, az nem.
In reply to (36508) KiVi 2014-07-26 11:23:02
(36508) KiVi
Reply 2014-07-26 11:23:02
Ezt arra értettem, hogy a mostani adatbázisunkban minden obejktumhoz van egy country= paraméter. S ez kell a továbbiakban is, így az OSM import során fel kell ezzel cimkéznünk az obejtumokat. Csak a hogyan a kérdéses még.
In reply to (36506) ImreSamu 2014-07-26 08:57:05
(36507) KiVi
Reply 2014-07-26 11:21:33
A wiki sajna egy dolog, de mint az alábbi péládban is van (36488) káoszos a kulcsok használata.
In reply to (36505) ImreSamu 2014-07-26 08:49:31
(36506) ImreSamu
Reply 2014-07-26 08:57:05
>Az országonkénti kezelés is mindenképp kell nekünk ...

édekesség: 
Kirill Bondarenko: OSM: World Map or Set of Local Maps? ( SOTM EU 2014)
 
"Conclusions
• It's not possible to create full set of counties 
(global coverage) based on global rules or 
even limited number of country specific rules.
• Regional peculiarities should be taken into 
account even by global services
• Common rules are still necessary for global 
coverage, e.g. for navigation software."
In reply to (36487) KiVi 2014-07-22 22:40:37
(36505) ImreSamu
Reply 2014-07-26 08:49:31
>Mi a különbség az int_ref és az e_road között?

"e-road" -ra gondolsz ?  mert az "e_road" nem igen szerepel a kulcsoknál.
http://taginfo.openstreetmap.org/search?q=e_road
http://taginfo.openstreetmap.org/search?q=e-road

szerintem ezeket érdemes megnézni:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Europe/E-road_network#Tags_for_the_relation
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Europe/E-road_network
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Connecting_of_routes
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/Connecting_of_routes

+a  "nat_ref" és a "reg_ref" -et
 
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/nat_ref#values
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/nat_name#values
 
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/reg_ref#values
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/reg_name#values
 
In reply to (36491) peter68 2014-07-23 07:30:54
(36502) sprok
Reply 2014-07-24 10:15:47
Rendben, el tudom fogadni az érvelésed, egybevág azzal amit írtam. Van A és B megközelítési mód, a tied a "szigorúan a kotta mentén".


In reply to (36501) peter68 2014-07-24 09:35:47
(36501) peter68
Reply 2014-07-24 09:35:47
Nézd, máshol is vannak ilyen gondok, de ezzel szerintem nem mondok újat.
Két szemlélet létezik, amit Te is említesz. Ha a rendszer üzemeltetője azt szeretné, hogy rend legyen, akkor olyan eszközöket ad a szerkesztők kezébe, amitől sarkallja őket arra, hogy úgy csinálják a dolgukat, ahogy ki van találva.
Ha ez nem célja, akkor nem szól bele az ügybe, és mindenki azt csinál amit akar.

Meglátásom szerint a második esetben eljön az az idő, amikor nagyon fog fájni, hogy rendet kell csinálni, mert tarthatatlan a kupleráj.

A rövid és hosszú távú megoldások keresése közben ezen kellene töprengni, melyik éri meg jobban.

Én úgy érzem, hogy nem szabad rövid távra berendezkedni, ha csinálunk valamit, legyünk optimisták, és gondolkodjunk sok-sok év fennmaradásban.
In reply to (36500) sprok 2014-07-24 08:47:18
(36500) sprok
Reply 2014-07-24 08:47:18
Persze, egy ideális világban minden a helyén lenne és minden a kotta szerint lenne feldolgozva.
Az ötletet csak arra írtam, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni a meglévő állományból, mert meglátásom és tapasztalatom szerint csak úgy lehet, ha nem szigorúan a kotta szerint dolgozza fel az ember, hanem egy kicsit idomul a valósághoz.
Nyilván ez szemlélet kérdése és lehet azt mondani, hogy a konverzió csak a lefektetett szabályok mentén végezhető (ezzel egyébként hosszú távon sarkallva a szerkesztőket is a kotta pontos betartására) de lehet, hogy rövid távon a simulékonyság kifizetődőbb.
Szerintem ezt kell mérlegelni.
In reply to (36492) peter68 2014-07-23 07:35:23
(36492) peter68
Reply 2014-07-23 07:35:23
A visszaellenőrzés fontos, már csak az a kérdés, hogy a létező ellenőrző eszköz jó-e úgy, hogy az adatok csak egy részét jeleníti meg.
Hogyan tuidod leellenőrizni, hogy nincs meg azu adott adat több példányban?

A regexppel vizsgálást eléggé őskori módszernek érzem egy olyan világban, ahol elvileg mindennek meg van a helye.
Ahelyett, hogy mindent a helyén keresnénk, a kimenet gyártásnál próbáljuk eldönteni, hogy melyik adatot a sok tagből hol találjuk meg?
Ezt eléggé időhúzásnak érzem, és a tévedés esélye nagy.
In reply to (36490) sprok 2014-07-22 23:16:44
(36491) peter68
Reply 2014-07-23 07:30:54
Mi a különbség az int_ref és az e_road között?
In reply to (36489) osm 2014-07-22 23:13:23
(36490) sprok
Reply 2014-07-22 23:16:44
"többen töltik a way-hez tartozó útszámot, mint a relation-ét, lévén, hogy a renderer azt teszi fel" - szerintem ez a fő probléma. Rajzolni nem úgy kéne, ahogy egy adott megjelenítő épp működik, hanem úgy, ahogy a kőbe vésett szabály ezt leírja.

Persze, hogy így kéne lennie, de tapasztalatból mondom, hogy sokszor nem így van. Sok emberkénél az ellenőrzés az ha szimplán látja, hogy a renderelő "szépen" visszaadta azt amit ott szeretett volna látni szerkesztés előtt.

Ami igazán gondot okoz, az nem is feltétlen a relation által hordozott tag-ek általi duplikáció, hanem a ref - int_ref közötti duplikáció

Erre is az az ötletem, hogy regexp-el rászűrsz és megnézed, hogy mi van benne és jobb híján te döntöd el, hogy mi igaz abból amit ott találsz. Megint vissza kell kanyarodjak az országspecifikus vesszőparipámhoz, mert jobbat jelenleg nem tudok.
Akkor van igazán bibi (nem tudom most fejből, hogy a környező országoknál fenn áll-e ez), ha az adott ország helyi rendszerében is használatos az "E" előtag. Akkor jobb híján el kell hinnünk, hogy ref-ben helyi, int_ref-ben nemzetközi jelzések vannak. 
In reply to (36488) Trackman 2014-07-22 22:48:37
(36489) osm
Reply 2014-07-22 23:13:23
A e utakra a kapcsolatból tudod kiszedni a számokat,azok bitos megvannak:



Az int_ref ilyesmire nem jó,itt az főút száma a way ref-ből van,az e-road száma az e-road kapcsolatból.
In reply to (36488) Trackman 2014-07-22 22:48:37
(36488) Trackman
Reply 2014-07-22 22:48:37
Bence, Grin, köszi a válaszokat.
"többen töltik a way-hez tartozó útszámot, mint a relation-ét, lévén, hogy a renderer azt teszi fel" - szerintem ez a fő probléma. Rajzolni nem úgy kéne, ahogy egy adott megjelenítő épp működik, hanem úgy, ahogy a kőbe vésett szabály ezt leírja.
Mondjuk a kőbe véséssel is van némi probléma: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ref : jobb oldalt a relation-re "undefined"-et mond, de lejjebb van rá példa...
Egyelőre semmiképp sem tervezzük, hogy a pajzsok között különbséget tegyünk, főleg, hogy a mi raszteresünkön egyelőre nincs semmilyen pajzs. :D
Ami igazán gondot okoz, az nem is feltétlen a relation által hordozott tag-ek általi duplikáció, hanem a ref - int_ref közötti duplikáció, lásd alább. Amellett, hogy N darab relation eleme a way, rögtön az első az E73-at ref-nek, tehát "lokális" jelzésnek mondja, és nem nemzetközinek. Az első relation ref tagja tekinthető hibának, ugye? (Hiszen nemzetközi szám van benne, ami az int_ref-be való.)

<way ...
    <tag k="int_ref" v="E 73;E 622"/>
    <tag k="ref" v="D7"/>

<relation...
    <tag k="ref" v="E 73"/>

<relation...   
    <tag k="int_ref" v="E 73"/>
    <tag k="ref" v="D7"/>

<relation...  
    <tag k="ref" v="E 662"/>

<relation...      
    <tag k="ref" v="E 73"/>  

In reply to (36486) grin 2014-07-22 22:12:30
(36487) KiVi
Reply 2014-07-22 22:40:37
Az országonkénti kezelés is mindenképp kell nekünk, de még ezt sem oldottuk meg, hogy hogyan fognak az objetumok ország paramétert kapni. Trackman ehhez is szívesen fogad jó ötletet. :)
In reply to (36486) grin 2014-07-22 22:12:30
(36486) grin
Reply 2014-07-22 22:12:30
Gondolom az alapgond az hogy egy útnak lehet egy csomó száma; lehet helyi, nemzeti, nemzetközi száma, lehet része mindenféle route-nak, stb. Ha az a kérdés hogy melyik legyen a kijelzett száma ha csak egyet lehet akkor általában az, ami az úton van közvetlenül (ref) maga az út azonosítója. Az int_ref az út nemzetközi számai, ami még mindig az úthoz kellene hogy tartozzon, de ez a jelölés még a relation-divat előtti szerintem.

A relation pedig ugye azt mutatja hogy az út milyen útvonalaknak tagja. Ez nem szigorúan nézve az út száma, és lehet belőle kismillió.

Azt gondolom hogy ezek között nagy az átfedés, pontosabban ha van int_ref akkor az vélhetően egybeesik azokkal a relation-ökkel amik ezeket leírják.

Országonként eltérhetnek a kategóriák (trunk / unclassified / primary / ...), részben az eltérő törvényi szabályozás miatt részben mert a megfeleltetés nem mindig egyértelmű. Ahogy sprok is mondta érdemes ezt országonként kezelni, amúgy is csomó helyi default (pl. a maxspeed értékek) eltérhetnek országonként.
In reply to (36481) KiVi 2014-07-22 18:16:04
(36485) sprok
Reply 2014-07-22 21:14:01
Sziasztok!

Előre szólok, hogy kicsit zizi lesz, mert csak hangosan gondolkodom, de hátha segít

Szerintem érdemesebb több irányból indítani a vizsgálatot;
Tapasztalatom szerint többen töltik a way-hez tartozó útszámot, mint a relation-ét, lévén, hogy a renderer azt teszi fel aztán a csempékre. Így inkább azt tekinteném "főbb" kiindulási alapnak. A duplikálódást egyszerűen lehet szűrni, bár ezt nyilván tudjátok ti is. Space-eket normalizálni, stb.
Aztán lehet egy újabb vizsgálatot indítani és megnézni, hogy az így összegyűjtött way-ek és a relation által lefedett way-eknek mi a kapcsolata. Első körben kibővíteném a halmazt és venném az uniójukat a paraszti "több, jobb" alapon. Ha nagyon nagy a diff, akkor esetleg konverzió során kiiratnám, hogy mégis mennyi az eltérés és egy bizonyos szint felett (talán empirikus úton megállapítani ezt a küszöböt ) hogy "héé, itt valami bibi van". És akkor még mindig lehet dönteni, hogy melyik megközelítés nyerjen a végén.

Az, hogy melyik útszám milyen rangú és alakú pajzshoz tartozik, az egy kicsit érdekesebb. Nem tudom, hogy pl gondolkodtok-e olyanban, hogy a mapnik általános buborékjai helyett, országspecifikus ikonokkal jelezni az egyes útkategóriákhoz tartozó pajzsokat.
Egy regexp-el és országspecifikusan össze lehet gyűjteni, hogy melyik tartozik hova és az hogyan nézzen ki. A környező országokat nem sok melóval be lehet lőni, szívesen segítek, ha kell.

Szintén országspecifikusan lehet elejét venni a tévesen megjelölt ref <> int_ref tag-eknek. Ami E-vel kezdődik, és A,B vagy C ország, akkor az csak nemzetközi út lehet. Ami Horvátoszágban van és D-vel kezdődik, az országon belüli x-edik rangú, stb.

Én így indulnék neki.

ui.: azért a megszólítást nem veszem/vehetem magamra :o
In reply to (36481) KiVi 2014-07-22 18:16:04
(36481) KiVi
Reply 2014-07-22 18:16:04
OSM guruk!

Az OSM -> OMP konverziónál épp az útszámokkal van szívás, mi a jó megoldás arra, hogy megállíptsuk egy út számát a nemzetközit is beleértve. Első körben ismétlődés hegyek vannak, mert a way-ben és relation-ben is van útszám, ráadásul van ahol pl. int_ref-ben és ref ben is benne az E útszám. Egy állatorvosi ló: N45.71072 E18.67560

Ill. az autóút definicíója is kérdéses, pl. Romániában sima főutak is trunk-el vannak címkézve ami másfelé pedig ez az autóút.
(36426) Trackman
Reply 2014-07-17 15:23:27
Most az elejen ez inkabb az en dolgom, mert mas (sajnos) nem ismeri az adatbazisunk kornyeket. Ha majd atallas utan nem lesznek annyira surgosek a dolgok, akkor valik fokozottan ervenyesse, amit irsz. :)
In reply to (36425) peter68 2014-07-17 09:44:21
(36425) peter68
Reply 2014-07-17 09:44:21
Ígértem, hogy csinálok majd olyat, hogy a mi adataink befoglaló téglalappal lekérhetőek legyenek osm formátumban is. Csinálok is, de kérek még egy kis türelmet.

Azt hiszem újfent elértünk odáig, hogy kevés a fejlesztői kapacitásunk.
Két választás van.
Vagy megvárjuk, hogy szép lassan az egy szem ember létrehozzon mindent, vagy aki ért ezekhez a dolgokhoz legyen szíves segítsen be.
In reply to (36424) Trackman 2014-07-17 09:14:06
(36424) Trackman
Reply 2014-07-17 09:14:06
Hát sztem ne ezt használd.
Egyfelől túl nagy, másfelől a tagging nem biztos, hogy olyan, amire szükség van (sőt).
Ígértem, hogy csinálok majd olyat, hogy a mi adataink befoglaló téglalappal lekérhetőek legyenek osm formátumban is. Csinálok is, de kérek még egy kis türelmet.
In reply to (36423) bbb 2014-07-17 08:40:32
(36423) bbb
Reply 2014-07-17 08:40:32
In reply to (36421) Trackman 2014-07-16 23:44:42
(36421) Trackman
Reply 2014-07-16 23:44:42
Lehet, hogy én is csak félig értettem meg, mert: "810 megás OSM file-t" - ez mit tartalmaz, honnan van?
In reply to (36419) bbb 2014-07-16 22:23:59
(36420) peter68
Reply 2014-07-16 22:29:06
Az offline térkéepken ne akarj kapcsolgatni, mert az ezt a lehetőséget nem ismeri.
Alaphelyzetben oylant szeretnénk csinálni, mint a mostani térképünk.
In reply to (36419) bbb 2014-07-16 22:23:59
(36419) bbb
Reply 2014-07-16 22:23:59
Két JOSM között NEM lehet másolni...
De ahogy davidovits is írta, szépen be lehet hozni (külön rétegre) egy OSM file-t. :D
Miután megvágtam az Osmosis-al a 810 megás OSM file-t, a JOSM nyűgölt az elvágott poligonok miatt... Aztán megtaláltam, hogy lehet úgy vágni, hogy az ilyen poligonokat kihagyja, így már vígan be lehet hozni a JOSM-ba, az OSM DB-t, az OMP csempéket (ha kell), és a megvágott OSM file-t.
A copy és paste vígan működik :-))), az egyesítést nem próbáltam, de úgy több gubanc lesz érzésem szerint.
Le kell ellenőrizni, hogy a csatlakozásoknál a node-kkal végül mit is csinál, mert hol így működött, hol úgy.
És ugye utánna törölni az OMP-s label-eket.
Így már elég jól lehet dolgozni ;)

Péter... hogy gondoltátok, hogy majd az OMP-s kimeneten a többnyelvű dolgok hogy jelennének meg?
alapértelmezetten megjelenne mindkét név pl. "paraul akarmi (akarmi patak)", vagy kellene kapcsolgatni, hogy RO név, HU név, mindkettő egyszerre...?
In reply to (36417) Trackman 2014-07-16 15:58:33
(36418) davidovits
Reply 2014-07-16 17:27:09
Működik. De csak úgy, hogy egy JOSM-ben nyitod meg mindkettőt (ilyenkor külön rétegekre rakja). Azután egyesíted a rétegeket. 
Egy gond van a kapcsolódás megoldása, pl egy út folytatása esetén.
In reply to (36417) Trackman 2014-07-16 15:58:33
(36417) Trackman
Reply 2014-07-16 15:58:33
Nem pont ez a gond. A kivágást vagy akár egyik formátumról a másikra hozást pikkpakk megoldjuk akárhogy.
A kérdés, hogy ha már van mondjuk egy 0.1 négyzetfoknyi adatod osm formátumban, azt megnyitod josm-mal, majd egy másik josm-ba akarsz _másolni_ egy way-t (node-okkal, tagekkel, stb) előbbi josm-ból - mintha most rajzoltad volna bele újonnan -, azt hogy kell csinálni.
Eygszeri felhasználó várná, hogy bármilyen windowsos programhoz hasonlóan ctrl-c az egyik josm-ban a kijelölt way-ra, majd a másik josm-ban ctrl-v és kész. De nem, ez nem működik így. A kérdés, hogy működik-e bárhogyan.
In reply to (36413) BáthoryPéter 2014-07-16 01:21:56
(36416) muszi
Reply 2014-07-16 13:11:25
Köszi!
In reply to (36415) davidovits 2014-07-16 10:27:33
(36415) davidovits
Reply 2014-07-16 10:27:33
Kiraktam az OSM segédlet lapra a "Romániai túristajelzések" címkekészletet. Most már működik URL-ből is.
In reply to (36366) muszi 2014-07-15 10:18:06
(36413) BáthoryPéter
Reply 2014-07-16 01:21:56
Ha jól értem a problémát (van egy nagy .osm fájlod, amiből szeretnél egy kis darabot kivágni), akkor neked az Osmosisra van szükséged.
In reply to (36398) bbb 2014-07-15 21:28:09
(36398) bbb
Reply 2014-07-15 21:28:09
VEKTORGRAFIKUST szeretnék, hogy tudjak pl. egy patakot at másolni :-D
In reply to (36387) peter68 2014-07-15 18:29:29
(36389) KiVi
Reply 2014-07-15 18:48:40
2) a tuhuról még jönnek friss adatok.
In reply to (36383) bbb 2014-07-15 16:44:33
(36387) peter68
Reply 2014-07-15 18:29:29
Barna!


Te mazochista vagy?
A fórum legelején volt már szó róla, hogy hogyan tudod a raszter térképcsempéit betenni, mint légifelvétel.
Ezzel a módszerrel bent van a térkép alul, miért kell Neked még plusz más forrásból Maros megye?
In reply to (36384) bbb 2014-07-15 17:11:45
(36384) bbb
Reply 2014-07-15 17:11:45
Próbáltam mindenféle irányból, de két JOSM "instance" között nem lehet másolni (copy & paste) :-(  Hogy ez Java dolog, vagy így tervezték... mindegy.

Viszont az OSM térkép MELLÉ ki lehet nyitni OSM file-t...
Kipróbálnám, hogy lehet-e másolni v valamit kezdeni vele
De a 810 megás Romania_openmaps_eu_europe.osm file-től kifeküdt a JOSM. :-(

Mivel tudnám Maros megyét kivágni?
(36383) bbb
Reply 2014-07-15 16:44:33
Betettem "rendesen" a neveket, hogy egy húron pendüljünk...

2) miért frissülnek még a régi térképek?
Mármint a GarManager vagy 3x talált friss szelvényeket (sokat) az utóbbi hétben

3) OSM feltöltéskor a megjegyzések mehetnek magyarúl is v csak angolul?

4) azért drukkolunk ám  Péter, hajrá, hajrá! :-)
In reply to (36380) peter68 2014-07-15 16:38:07
(36380) peter68
Reply 2014-07-15 16:38:07
Nézd, nekem meg idő kell ahhoz, hogyb kész legyen a térkép.
Addig nézd a régit. :-)
In reply to (36379) bbb 2014-07-15 16:31:13

<< 1 |  8 9 10 11 [12] 13 14 | 14 >>